HTML

Pimasz úr

Online pimaszkodás

Friss topikok

  • djlacee: Üdv! Folytatás nem lesz ? :( (2009.12.08. 19:30) Kés/alatt
  • NightHun: Carloska igen bármily hihetetlen lehet akkora hiány egy boltban.Csak te nem végzel ilyen munkát é... (2009.07.07. 19:46) Elkaptak a biztonsági őrök
  • zzzzzz: jah 1 hét után tényleg nézhetö (2009.06.16. 13:28) Két keréken a városban
  • tituka: Kedves Pimasz úr, érdekelne a siófoki olasz tulajdonú "toszkán paradicsom" elérhetősége, nagyon s... (2009.06.14. 22:53) Bala-balaton2
  • spiderpig: @Gaborka6: a rendezvényekben igazad van, a balaton adottságaival sokkal többre is vihetné a helyi ... (2009.06.12. 22:18) Bala-balaton

2009.05.09. 08:14 Pimasz ur

A biztonság és provokáció

Kedves R84!

 

Jó, hogy felhoztad a DM-es példát, melyet mellesleg nem most, hanem jövő vasárnap, azaz 17-én láthattok. Szeretném leszögezni, hogy a jelenség, amit te provokációnak írsz le, valóban megtörtént. Ám nem tettekben, pusztán külsőségekben. Mint ahogy több esetben is, több figura bőrébe bújva (hátizsákos turista, festékes ruhájú melós, rakott szoknyás népviseletű batyus asszony). Valóban egy társammal voltam, viszont ő nem egy állandóan visszajáró, visszaeső áruházi tolvaj – ahogy aranyosan vélelmezed, hanem Fitti, az Így tévéztek ti című TV6-os műsor egyik házigazdája. Nem csináltunk kamulopást, nem csaptunk be senkit (mint ahogy ezt mellesleg a mi kameránk sőt az ő ipari kamerájuk is feltételezhetően igazolja), egyszerűen csak nézelődtünk. Mellesleg a fentebbi hozzászólásokból, javaslatokból úgy tűnik, ehhez még csak provokálni sem kell, hogy ilyesmi megvalósuljon a már idézett üzletlánc boltjaiban. A rendőröket pedig csupán azért nem vártuk meg, mert természetesen a sztenderd kamuduma volt csupán, hogy már értesítették őket, így még jövőre is ott ülhetnénk... Viszont még ekkor sem iszkoltunk el, ahogy te visszaemlékeztél, hanem hátramentünk a raktárhoz, ahol gatyára vetkőztettek minket, majd mikor kiderült, hogy semmit nem tulajdonítottunk el, nyilvános bocsánatkérés után távoztunk emelt fővel…  Mindezt megnézheted úgy 10 nap múlva.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pimaszur.blog.hu/api/trackback/id/tr841110128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsocc 2009.05.21. 12:22:18

Ennek az adásnak nagyon megörültem, mert velem úgy történt meg egy ilyen eset, amikor éppen egy drogériában anyukámnak néztem szülinapjára krémet. Körülbelül tíz perc volt mire kiválaszottam a megfelelőt a több száz krém közül. Persze mondanom sem kell, hogy amíg a címkéket olvastam a krémek hátulján végig figyelt az őr. Kiválasztottam a krémet, majd kártyával kifizettem. Ezután mentem volna ki a boltból, de megállított az ajtóban az őr és hátrahívott. Nem tudtam ilyenkor mi a teendő, ezért készségesen hátramentem vele, átkutatta a táskámat és még én jöttem ki szégyenkezve onnan, úgy hogy annyit nem mondot, hogy elnézést a kellemetlenségekért. Úgy meg voltam szeppenve, hogy fogalmam sem volt ilyenkor mi a teendő. Ja egyébként egy 22 éves lány vagyok, nagyon sokat adok magamra és az öltözködésemre. Ezért nagyon örültem ennek résznek, legalább mostmár tudom, hogy ehhez nincs joga egy biztonsági őrnek. Így remélhetőleg legközelebb már meg tudom magam védeni, ha alaptalanul vádolnak meg. Köszi

sz.ildiko 2009.05.24. 10:32:54

Üdvözlet Mindenkinek!

Mielőtt tévedésben élnének az emberek, a biztonsági őröknek igenis van joguk rutinellenőrzést végrehajtani. Mikor belépsz egy üzletbe, legyen az bármilyen, akkor találsz kifüggesztve egy erre vonatkozó tájékoztatást. Ami elég egyértelműen leírja, hogy a helyiségbe való belépéssel elfogadod az erre vonatkozó szabályzatot. Ebben feketén-fehéren benne van ha indokolt, akkor egy csomag és ruházat ellenőrzést tarthat az ott dolgozó őr. Ha nem vagy hajlandó együttműködni, minden esetben rendőrségi segítséget kérnek. És a hatóság kiérkezéséig vissza tarthat az őr, ehhez is joga van! Természetesen megértem ha alaptalanul gyanúsítanak meg valakit, az kellemetlen tud lenni. De, meg kell érteni a másik oldalt is. Sajnos hihetetlen méreteket öltött azon emberek és csoportok száma akik ebből élnek, hogy üzleteket "fosztanak" ki. Egy egy ilyen alkalommal akár több 10ezer de 100ezer Ft. kárt is okozhatnak az adott üzletnek. És megjegyezném, a jólöltözöttség semmit sem jelent, sőt!! Jobban élnek sajnos mint egy átlag ember, így van miből öltözködni. Ez egy 22-es csapda. Ki ki mely oldalt tudja jobban megérteni. Én nem tudok és nem is akarok a bűnözők pártjára állni. Márpedig ha elítélem az őrök munkáját azzal csak erősítem a "sötét oldalt"! Végezzék az őrök csak a munkájukat. Persze lehet azt diszkréten is, mint azt teszik nagyon sokan. Ez is egy szakma, ami nem könnyű. Üdv.

Phoenicis 2009.06.04. 11:35:29

ildiko:

ha INDOKOLT. viszont én végig csak azt láttam, hogy itt az őrök folyton mellémagyaráztak, kitértek a kérdés elől, hogy mivel gyanúsítják, van e gyanú. Így én viszont nem érzem indokoltnak a dolgot. Ha rajtam rutinellenőrzést akarnak végrehajtani, akkor:

ad1. közölje velem konkrétan mivel gyanúsít, ne ködösítsen

ad2. bármilyen ellenőrzés előtt mutassa meg nekem a felvételt ahol én a cselekményt elkövetem

ad3. ha ezeket teljesíti, és a videón tényleg úgy látszik, hogy eltehettem valamit, ezesetben rendben. De ha (sarkítva) kétkezemet jól látható magasságban tartom, és egy pillanatra sincs takarásban - nincs miről beszélnünk

ad4. a biztonsági őr hatásköre mint mindenhol, csak az üzlet területére terjed ki

ad5. ha ezekután kiderül hogy nem történt semmi, de ők azért megmotoznak, ahogy az ügyvéd is említette, fel lehet jelenteni az őrt több szempontból is.


Én nem ítélem el a biztonsági őröket, nyilvánvalóan hasznos munkát végeznek, mindettől függetlenül néha túlbuzgónak érzem őket
süti beállítások módosítása