HTML

Pimasz úr

Online pimaszkodás

Friss topikok

  • djlacee: Üdv! Folytatás nem lesz ? :( (2009.12.08. 19:30) Kés/alatt
  • NightHun: Carloska igen bármily hihetetlen lehet akkora hiány egy boltban.Csak te nem végzel ilyen munkát é... (2009.07.07. 19:46) Elkaptak a biztonsági őrök
  • zzzzzz: jah 1 hét után tényleg nézhetö (2009.06.16. 13:28) Két keréken a városban
  • tituka: Kedves Pimasz úr, érdekelne a siófoki olasz tulajdonú "toszkán paradicsom" elérhetősége, nagyon s... (2009.06.14. 22:53) Bala-balaton2
  • spiderpig: @Gaborka6: a rendezvényekben igazad van, a balaton adottságaival sokkal többre is vihetné a helyi ... (2009.06.12. 22:18) Bala-balaton

2009.04.10. 15:00 Pimasz ur

Húsvétra várva - meleg helyzet

Most vasárnap ünnepi műsorrenddel készül a csatorna, így a következő (sorrendben a negyedik) adást egy héttel később vetítik csak le. Bár eddig csupán néhány kocka volt látható az előzetesben, a hazai meleghelyzetről szóló adás máris nagy felháborodást váltott ki. Talán a téma, talán az öltözék… Mindenképp fontosnak tartom, hogy ezzel foglalkozzak, és kissé elkarikírozva, eltúlozva mutassak be archetípusokat.

 

Mint ahogy ti is írtátok, 25 perc valóban kevés ahhoz, hogy egy-egy jelenséget teljes mélységében bemutassunk, ám a figyelmet ráirányítani is elegendő. Mindemellett nem titkolt célom a szórakoztatás. Hogy könnyed, sokszor önironikus formában szerezzek a nézőknek könnyed perceket. Ennél többet gondolni erről a műfajról azt hiszem dőreség lenne, viszont nem tudom, van-e fontosabb és értelmesebb dolog a mai világban a szórakoztatásnál - szerintem nincs. Ezért vágtam bele. Riport alapú, kandikamerás szórakoztató show. Erről egyébként a kezdeti kedves Indexes elemzés után a Velvet újságírója, Dukai Roberta készített interjút velem, akinek van kedve, nézzen utána.

 

A meleg téma azonban elkerülhetetlenül ki fogja verni a biztosítékot. Egyrészt a tartalom, másrészt a szereplők miatt. Ugyanis főszereplői is vannak a riportnak (Brithany, Zita, és Robi), akik igencsak kendőzetlenül beszélnek saját homoszexualitásukról, a szülőkkel vívott csatákról és az állandó, mindennapi harcokról. És arról is, hogy mindez mégis megéri. Mert ettől boldogok. És természetesen megszólalnak majd a homoszexualitás harcos ellenzői is, akik szintén nyíltan mesélnek arról, miért undorítja őket mindez. És közben sorra jártam olyan, számomra korábban elképzelhetetlen helyeket, melyek igenis léteznek (évek óta már) itt Budapesten. Jártam meleg tánciskolában, ahol pasik lassúznak egymással, jártam meleg sörözőben, és meleg hotelben is. Meg persze vidéki diszkókban, egyértelműen melegnek öltözve, tesztelni a reakciókat. Tehát mindez jövő vasárnap, április 19-én vasárnap 6-kor. Sok zenével, kippekkel, izgalmas szereplőkkel. Addig is jó pihenést, húsvétozást mindenkinek, tessék rápihenni a jövő vasárnapra, mert elég meleg lesz!

17 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://pimaszur.blog.hu/api/trackback/id/tr801057423

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: GayBears Blog 2009.04.15. 10:54:25

Neked mennyi?Már csak néhány nap, és ismét megláthatjuk, milyen is a jó buzi. Nemrég olvastam egy még meg sem alakult, de már feloszlóban lévő ernyőszervezet célkitűzéseiben, miszerint a „meleg identitást” szeretnék erősíteni a homoszexuális é…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2009.04.14. 09:19:32

Ha jól értelmezem, akkor végülis ez nem is egy tényfeltáró, komoly műsor. Hanem afféle komolykodó Benny Hill Show? :)) De most tényleg. Nekem ez a műsor kicsit olyan, mintha vennél egy kaparós sorsjegyet, elkezdenéd levakargatni, aztán mielőtt kiderülne, hogy nyertél-e vagy se egyszerűen eldobod. Ha ez neked jó...

gangó 2009.04.14. 21:41:00

@wolfclaw: Részben egyetértek a hozzászólásoddal, de elég elkeserítőnek tartom, hogy ezekről a témákról néha-néha némely tv-csatornán felrebben egy hír. Szerintem lényegesen komolyabban kellene venni és többet kellene foglalkozni velük, hisz köztünk élnek és semmiben sem különböznek tőlünk. Lehet, hogy kissé elfogultnak tartasz, hisz Zita édesapja vagyok. Jó ötletnek tartom azokat a műsorokat, amelyek valamilyen szinten a mássággal foglalkoznak, mivel ez a "probléma" mindennapos és egyre elterjedtebb, egyre nyíltabb. Nem is gondolnátok, hogy hány embertársunk küszködik a homoszexualitás vagy a transzszexualitás, illetve a szexuális hovatartozásuk miatt felállított áthatolhatatlan és aggályokkal telített kőfalak mögött. Ezekkel a szavakkal nem arra utalok, hogy ez jó, hanem csupán arra, hogy igenis elfogadható. Szívesen leülnék egy kellemes vitára az általam úgynevezett ellenzékkel.

spiderpig 2009.04.15. 09:54:37

@wolfclaw: tisztelt wolfclaw!

nem, nem jól értelmezted ez egy tényfeltáró komoly műsor! :D

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2009.04.15. 15:30:20

@spiderpig: Ha ez tényfeltáró komoly műsor, akkor én vagyok a Juszt László :D

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2009.04.15. 15:35:15

@gangó: Minden tiszteletem a tied, és nem tartalak elfogultnak. Foglalkozni kell a mássággal. De ezt ne vetítsük ki csak a homoszexualitásra. Akkor más a BDSM imádó, más a fétisiszta, stb... Egyébként minden egyes ilyen "buz*zós" hőbörgőhöz odamennék, hogy nézz csak körül kicsit a társaságodban.

gangó 2009.04.15. 20:53:41

@wolfclaw: Köszönöm az elismerő szavakat.Osztom a véleményed,csupán azért emeltem ki a homoszexualitást mert momentán ezzel a kérdéssel fog foglalkozni a vasárnapi adás.Látogass el az oldalamra "Foglalkozzunk velük".Igaz még kialakulóban van.

gangó 2009.04.15. 21:24:02

Szerintetek mi az a homoszexualitás? Szerintetek mi az a transzszexualitás? Szerintetek mi az a BDSM? Szerintetek mi az a fetisizmus, stb...? És még sorolhatnám.... Mások, mint mi? Jobbak, vagy különbek vagyunk tőlük? Nem, semmivel sem. Egy apró történet. X.Y. X legyen mondjuk Zoltán. Y jómagam. Tehát X és Y beszélget egy kávézóban. Zoltán még nem tudja, hogy egy lelkileg meggyötört félelemmel teli életet élő transzszexuális gyermekem van. Két unatkozó férfi alapvető témája vajon mi lehet? A szex. Mikor a társalgás elérte a kellő hangulatot, Zoltán közli, hogy ő rohadtul utálja a "buzikat". Így hát feltettem neki a következő kérdést. Mennyire izgató és elfogadható számára, ha két ízléses női test összefonódik. A válasz: rendkívül izgató, szeretem nézni, szívesen betársulnék harmadiknak, rohadtul fel tud dobni és természetesen megértem őket (azaz maximálisan elfogadom). Akkor most tulajdonképp miről beszélünk? Természetesen a társalgás alaphangulata alábbhagyott, különösen miután közöltem vele gyermekem szexuális hovatartozását. Valóban ők a mások, vagy csak mi nem tudunk megbarátkozni velük? webcast.tv2.hu/joshibharat/index.php?m=video&video_id=381662 webcast.tv2.hu/joshibharat/index.php?m=video&video_id=386669 Hogy értsük az alap történetet.

spiderpig 2009.04.16. 09:33:43

@gangó: Kedves gangó!
tök igazad van, de én úgy gondolom, hogy nem igazán van mit foglalkozni ezzel a témával. az emberek többsége szerintem azért nem fogadja el őket, mert egyszerűen mások és szerintem ezt nem lehet megváltoztatni. A másik meg, hogy láthatjuk, hogy sok homoszexuális ember gusztustalanul elkezd öltözködni és viselkedni. Én nem vagyok előítéletes csak látom, hogy ez a helyzet. Van sok normális(ebben az esetben a normális a megjelenésre vonatkozik)ember is köztük, őket tisztelem, velük nincs semmi bajom, mondjuk nekem általában nincs semmi bajom velük, de a legtöbb ember szerintem emiatt ilyen velük. nekem ez a véleményem.
@wolfclaw: akkor úgy látszik úgy hívnak... :P

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2009.04.16. 11:14:52

...már csak az a kérdés hogy miért említik egy lapon a travikat, a transzszexualitásokat és a melegeket.

Ugyanis pl. a transzszexualitás és meleg nagyon messze van egymástól, és amikor azt mondja valaki hogy utálja a buzikat, akkor rögtön arra hivatkozik hogy női ruhába öltözött affektáló emberek.

Holott azok a travik, a transzszexualitás emberek meg egy teljesen más dolog. Mégis mint mindig, most is az előzetes alapján ezek összemosva szerepelnek.

Ezzel inkább erősítve az amúgy is már meglévő sztereotip képet a melegekről. (tehát a meleg=travi, a transzszexualitás=meleg)

cris256 2009.04.19. 10:54:51

Üdv!
Mikor megláttam a mai adás előzetesét, enyhén szólva felháborodtam.
Először is: miért kell keverni a szezont a fazonnal? Amúgy is rengeteg tévhit övezi a homoszexuálisokat - az, hogy az előzetesben "melegekről és leszbikusokról" beszélnek, aztán mint "főszereplő" mutatnak egy transzvesztita hapsit, iszonyatosan nagy hiba!
Az nagyon szép dolog, Pimasz úr, hogy az Ön élete a szórakoztatás, de nem gondolja, hogy talán azzal is sokat tehetne, ha legalább az előítéleteket nem erősítené?
Az előzetesből nyilvánvalóan kiderül, hogy a műsor nem arról fog szólni, hogy szétoszlassák a tévhiteket, hanem hogy megmutassák: tessék, ilyenek ezek a "buzik", női ruhába járnak, és lássátok feleim, "mindenki" utálja őket!
Másik népszerű közhely,hogy a meleg srácok olyanok, mint a tenyésznyulak: ezt a gondolatot direkt módon üzeni a meleg fiúhoz intézett kérdés és a válasz, hogy hány kapcsolata volt már. Ennek a tévhitnek van némi valóságalapja, de azt a férfiak magukban, és az évmilliók alatt kialakult viselkedésükben keressék, ne CSAK a melegekben!
Az a bajom, hogy ha már azon ritka esetek közé tartozik a mai műsor, ami ilyen vitatott témával foglalkozik (amely témával igen sokat kellene foglalkozni, mert túl sokan tudatlanok a homoszexuálisokkal kapcsolatban), sajnos egyenesen az előítéletek erősítését célozza meg.
Az előzetesből ez derül ki, de kíváncsian várom a teljes műsort...

cris256 2009.04.19. 13:39:49

talán most beadják:

a műsor előzetese felettébb arra enged következtetni, hogy célja az előítéletek erősítése, ennek ellenkezője helyett. Emellett pedig keverik a szezont a fazonnal a transzvesztiták és melegek közé tett egyenlőségjellel.

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2009.04.19. 18:39:25

Na most ért véget a műsor, és nem tudom mit mondjak. Értem a szándékodat Gergő, de ez nagyon felszínkarcolgatás volt csak. Ha tényfeltárás felől nézem akkor elég harmatos volt, ha a szórakoztatás felől, akkor viszont jót röhögtem. Tiszta Freddie Mercury voltál a nejem szerint. Én csak egy dolgot javaslok. Döntsd el, hogy tényfeltárni vagy szórakoztatni. :) Üdvözletem: Attila

gybala · http://www.balazsutazik.hu 2009.04.21. 00:59:51

YMCA jelmez 2009-ben? Gyerünk, építsük tovább a kliséket, fontos, hogy mindenki megmaradjon abban a tudatban, hogy aki meleg az egyben bohóc is! ("Hogyan kell melegként sétállni az utcán...")

Gergő, a TV2-nél és más csatornákon elég sok meleg kollégával találkozhattál már. Miért nem az ő karaktereküket formáltad meg? Bár persze, az dramaturgiailag nem olyan látványos...

Nagyon szerettem a Naplós riportjait és jó dolog, hogy pimasz és provokál, de ez a műsor nem erről szólt. Gyenge eresztés volt a riport, bár könnyűszerrel végignézhető. Látszik, hogy több nap forgatás és még ötletelés is van benne, de ez nem lett ütős.

Legalább nemcsak transzvesztitás-felvonulós-pink Bibliás vágókép volt az adásban - úgy látszik a Tényekes utasítás, amely szerint a Budapest Pride-ról nem csak hajtűdobálós képet lehet mutatni átragadt kicsit a Naplósoka is.

gangó 2009.04.22. 21:49:15

@cris256: Szia kincsem! Én is végig néztem ezt a műsort, hiszen igen közelről érint. Maximálisan egyetértek a hozzászólásoddal, viszont ne keverjük össze a transzvesztitát, a buzikat és a transzszexuálisokat. Mivel a műsorban bemutatott úgynevezett főszereplők transzszexuálisak. Szerintem is sokkal többet kellene velük foglalkoznunk.
Üdvözöllek! Egy előítéleteitől megszabadított gátlásaitól mentes atyai szív.

spiderpig 2009.04.23. 14:15:17

nekem nem nagyon tetszett a műsor, egyfelől mert eléggé felszínes volt másfelől szerintem nem jó oldalról közelítette meg a témát. :S @gangó: "Szia kincsem?" milyen megszólítás? ki ő neked? ha szabad tudni?

J.a.y. 2009.04.28. 03:12:17

Kedves Gergő!
Először ne haragudj a tegező viszonyért, de így könnyebb leírni, azt amit gondolok. Úgy gondolom egy picit túlzásba estél az YMCA-s jelmzeddel, persze értettem én a humoros oldalát is a dolognak, de azért mégis...
Szomorúan néztem végig a műsort, mert megint csak azt az oldalát látták meg az emberek, amelyik nem teljesen "jó". Mikor a srác szájából meghallottam, hogy 500-700 kapcsolata volt, és közölte milyen, azt hittem, hogy leesek a székről. Nem hiszem, hogy ezt reklámozni kéne. Örülök, hogy ő nem szégyenli magát, én megteszem helyette is.
De vannak olyan melegek is, akik nem így élnek. Én három éve élek harmónikus kapcsolatban, nem csaltuk meg egymást a párommal, "heteroként" élünk, a környezetünk tudja rólunk, és szeretnek. Picit felháborít, hogy az emberek a riportokban mindig azt látják, hogy a melegek naponta cserélik a társukat, csak egy éjszakás kalandot keresnek, affektálnak stb.
Én soha nem mentem ki felvonulni, egyszerűen nem érzem szükségességét. Megértem azokat az embereket, akiket zavar (azonban a reakciójukkal nem értek egyet). Engem is zavar, hogy ott a felvonuláson milyen felháborítóan tudnak viselkedni, és valóban provokálnak a "melegtársak".
A lényeg a lényeg, hogy remélem egy nap az emberek rájönnek, hogy az érmének két oldala van, és nem csak azok a meleg léteznek, mint akiket a riportban is láthattunk.

További jó munkát,

J.a.y.

cris256 2009.04.28. 09:51:05

vicces a moderátor, mert vasárnap biztos nem tette még be a kommentemet, mert láttam a múlt hét elején is, hogy nem volt fent.
igen, elég baj, hogy amilyen kevés műsor szól a szexuális kisebbségekről, az is sekélyes... igaz, hogy a pimaszos előzetese sokkal szélsőségesebb volt, mint maga a műsor, mégsem arról szólt, hogy a melegeknek VANNAK jogaik, inkább tessék-lássék módon elmondhatták, osztán a végén a vélemények... ha nem nemes célból készül a műsor (neeem, nem ajnározni kell a melegeket, egyszerűen egyenrangú emberekként bemutatni, akiknek a jogait korlátozza a heteroszexista társadalom), akkor inkább ne is legyen semmilyen...mert talán többet árt, mint használ.
süti beállítások módosítása